Zpět do Melaky

...aneb kam se vydat, když dál to nejde

Probudili jsme se až v půl 11, unavená těla si tentokrát řekla o svoje. Petr ještě ráno párkrát běžel na záchod, ale už to byly spíš následky včerejší pozdní večeře než předchozích obtíží. Zabalili jsme a ve 12 vyrazili váhavě dál. Nejdřív jsme se zkusili zeptat v cestovce (v menším obchoďáku Plaza Seni) na letenky na Borneo, ten samý den byly k dispozici za 310 RM, druhý den za 286 RM. Na to, že už bychom neměli dost času na důkladnější prozkoumání ostrovní části Malajsie, nám to přišlo dost peněz, a tak jsme se rozhodli, že zůstaneme na pevnině a Borneo si necháme na někdy jindy jako samostatnou lahůdku.

Byl ale čas oběda, takže my se šli podívat po nějakém dobrém papů, že si sednem, projdem průvodce a vymyslíme, co by se ještě dalo v Malajsii teda vidět. Usadili jsme se ve větší jídelně, kde jsme vlastně byli i den předem na pozdní večeři a za žádnou cenu si nechtěli objednat u Inda, který nás včera nechal 20 minut čekat na jídlo. U jiného z mnoha stánků jsme si tedy objednali kuře s rýží a u pani tradiční limetkový džus, jenomže tentokrát nám ho i přisolila. Plánování další cesty bohužel skončilo záhy, protože si s námi hrozně chtěl povídat nějaký ožralý pobuda. Asi říkal i anglická slova, ale naprosto mu nebylo rozumět, i kdyby na mě mluvil česky. Po delší chvíli to vzdal, ale to už jsme se radši zvedali i my. Přesunuli jsme se na autobusové nádraží, hbitě se zbavili všech nahaněčů a usadili se v prvním patře mezi jídelními stánky. Postupně jsme zvládli zeleninovou nudlovou polévku, limetkové džusy a kuřecí satay (malé kousky kuřete na malé špejli ogrilované) a přitom vymysleli, že se zkusíme vrátit ještě do Melaky, dovyužít její potenciál, a tam se rozhodneme, co dál. V přízemí autobusáku jsme objevili úžasný ovocno-zeleninový trh, tak jsme si nakoupili banány a pulansar, ve 3 jsme koupili lístky na autobus do Melaky ve 4 a ještě chvíli čekali:-) Při nástupu už jsme probíhali tradičním odpoledním slejvákem.

Cesta pak utekla rychle, jenom byla v autobuse děsná kosa. Na nádraží v Melace jsme si chvíli počkali na autobus 17, který jsme už věděli, že jede přímo do centra. Jeli s námi i další turisti, kterým jsme pak trošku radili, kudyma se vydat ve městě, sami jsme ale spěchali do vyzkoušeného Voyager´s guesthouse a doufali, že budou mít volno. Naštěstí měli a my dostali pokojíček sice až ve 2. patře, zato ale mnohem větší, se 3 postelemi. Balkonek skoro pro sebe, paráda:-) Na večeři jsme se vydali kolem 19:30 a zírali, jak je všude mrtvo. Drak u vstupu do čínské čtvrti byl zrovna rozebírán, dokonce i minule vyzkoušení Indové byli zavření, tak jsme nakonec našli jiné a taky výborné a opět jsme si dali murtabak – placku plněnou kuřecí směsí a zapečenou. Mňam, mňam! Pak jsme se vrátili do hotelu a zbytek večera surfovali na balkonku:-)

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (No Ratings Yet)