Nejnovější příspěvek na webu

Obsah zcesty na mapě

Travelers' Map is loading...
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

Nejnovější deníkové zápisky

Pod Jižním křížem 2015-2017

12. Mavora Lakes, potlučený foťák a jediné velké město Jihu Invercargill

...aneb jak jsme si odškrtli další LOTR destinaci a objevili nádherné a ne tolik profláklé místo, jak se "kempuje" legálně i nelegálně uprostřed města a o rychlých motorkách, živoucí fosílii a Shakespearovi v Parku, které jsme potkali v Invercargillu

NEDĚLE 7. 2. – 508. DEN – CESTA K MAVORA LAKES, ROZSEKANÝ FOŤÁK, LUMSDEN Ráno v liduprázdném lyžařském středisku...

Přírodní lázeňská kúra v Cascate del Mulino a exkurze do San Marina

...aneb jaké je odpolední, večerní a ranní koupání v horké, travertinové kaskádě, jak nás překvapila hornatá krajina apeninského podhůří, co zajímavého je k vidění v 3. nejmenším státě Evropy a na nedaleké nudapláži, jakým nejtrapnějším způsobem lze přijít o čelovku, co projela půl světa, kde se vyrábí grappa a za jak dlouho se vlastně dá urazit cesta z poloviny Itálie do Čech s osmiměsíčním dítětem

Středa 2.9. – Lázeňský vrchol dovolené – Cascate del Mulino Když si vygooglíte pár obrázků pod názvem Cascate del...

Itálie 2020

Toskánsko – region hor, mramoru, vína a starobylých opevněných měst

...aneb jak jsme zjistili, že Toskánsko má i opravdové hory, jak vypadá italský most postavený za pomoci čerta, o nepříliš zvládnuté návštěvě Luccy, italské domácnosti a Ančiném prvním a posledním (nedobrovolném) řidičském pokusu v Itálii, o Kubově první zkušenosti s mořem a hlavně plážovým pískem a také o historií prodchnuté Volteře a unikátních věžích San Gimignana

Pondělí 31.8. – hornaté Toskánsko: Fortezza di Sarzanello, Gramolazzo, Lago Di Vagli, Castelnuovo Di Garfagnana...

Cinque Terre – jeden den mezi pěti městečky

...aneb jak nenabourat bavoráka a jak efektivně prozkoumat města Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza a Monterosso al Mare s pomocí vlaku, jak dnes vypadají bývalé rybářské osady a jaký háv jim dává rozbouřené moře

Neděle 30.8. – Výlet po Cinque Terre Do uplakaného rána nás to netáhne, vykopáváme se ven až když neprší, kolem 8...

Průvodci Lonely Planet

Nejnovější příspěvky ve (z)cestáři

Země v zcestopedii

Zcestopedie

Dánsko

Dánsko je zemí na rozhraní západní Evropy, střední Evropy a Skandinávie, i když k poslednímu zmíněnému celku se většinou počítá nejvíce. Historicky, jazykově i přírodně je k tomu mnoho důvodů. Rozeklaná poloha na výběžku...

Archív starších příspěvků

Itálie 2020

Historicko-trhovecká Mantova, dopravně pekelný Janov a rozdivočelé...

...aneb jak nás výjimečně nenadchly trhy, proč jsme byli pár dní na italských silnicích za joudy, jak prďola viděl poprvé v životě moře a všichni ochutnali foccacciu, jestli byla procházka v Nervi o nervy a proč do Janova už raději nikdy vlastním autem

Čtvrtek 27.8. – Mantova, dlouhý přejezd nad Janov Vstáváme před 7. a všímáme si, že ve vodním kanálu, vedle něhož...

Itálie 2020

Přes klášter St. Romedio, Castel Belfort, vodopád Rio Bianco a Lago di...

...aneb jak jsme si v Itálii našli kousek Rumunska (včetně medvěda), jak jsme se pro nával nedostali k jezeru Tovel a i přes nával poznali jezero Tenno, jaké to je spát pod vodopádem, nad silniční horskou dráhou nebo se želvami a bobry a proč byla návštěva pizzerie u jezera Garda první a poslední za celou dovolenou

Pondělí 24.8. – Klášter St. Romedio, jablečný ráj, pokus o jezero Tovel, hrad Castel Belfort, nocleh u vodopádu...

Horský půvab průsmyků Passo di Giau a Pordoi a rychlonávštěva Bolzana

...aneb jak jsme neodolali kráse hor a vydali se na další trek k nenápadnému jezírku Le Baste, jak se spí v průsmycích Dolomit, kolik odstínů modré má Lago di Carezza a proč kolem něj zmizely stromy, a kde dnes bydlí pravěký "ledový muž" Ötzi

Sobota 22.8. – Trek z Passo di Giau k jezeru Le Baste, odjezd do Passo Pordoi Budí nás první rudé záblesky nad...

Lago di Braies a další smaragdové skvosty Dolomit

...aneb kdy se (ne)vydat k Lago di Braies, jak si užít Dolomity i bez běhání po skalách, jak byl definitivně vyřešen defekt a jak se dítě naučilo jezdit na zádech

Čtvrtek 20.8. – Lago di Braies, Lago di Dobbiaco, Lago di Landro Na Kubíčka to včera asi bylo moc vjemů najednou...

Pod Jižním křížem 2015-2017

9. Naše první práce na sadu – cherry picking

...aneb jak jsme konečně našli práci jako "cherry pickers", a proč nás z ní po týdnu vyhodili, jak to chodí na třešňových sadech a jaký je rozdíl mezi velkým molochem a rodinnou firmou, i o tom, co dělají všichni pracanti po večerech, ve dnech volna a když prší a nesbírá se... jo a taky o tom, jak Anča oslavila své 30. narozeniny

ÚTERÝ 12. 1. – 482. DEN – ÚVODNÍ ŠKOLENÍ V 1. PRÁCI, POSLEDNÍ DEN VOLNA  Když ráno vstáváme kolem osmé, je v...